Allting gånger sju

Jag har en fantastisk oförmåga att lägga i mitt tycke ointressanta saker på minnet. Olyckligtvis faller det sig så att många av dessa ”ointressanta” ämnen faller inom ramarna för vad som anses vara allmänbildande. Eftersom devisen ”practice makes perfect” i mitt fall stämmer mycket väl drar jag igång mitt första bloggprojekt: Allting gånger sju. Under sju dagar ska jag läsa in mig på ett speciellt ämne. Resultatet redovisas i form av texter i bloggen, vilket är praktiskt eftersom det både ger mig en möjlighet att upprepa det jag läser genom att skriva om det, samt gå tillbaka och läsa om det vid behov. Eftersom v redan är mitt i första veckan, och jag åker iväg mitt i andra veckan kommer jag börja vecka tre. Fram till dess ska jag gräva ner mig i rättskunskap och fotbollsstatistik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0