IQ, EQ, PQ, CQ...

Jag har alltid värderat kunskap väldigt högt, så till den grad att jag väljer bort nöjen till förmån för sådant som på ett eller annat sätt kan bidra till att utveckla mitt intellekt, och väljer mina vänner efter hur intelligenta, kloka eller allmänbildade de är. Det är givetvis ett hemskt sätt att välja vänner på, och jag ska sluta med det i år, men så har fallet varit. Hur uttjatad det än må vara är kunskap makt, och det vill jag ha. Jag är av den tron att en människa som lägger tid och energi på att aktivt söka ny kunskap, också kommer att bli en bättre människa.

I kategorin kommer min strävan efter kunskap inom alla ämnesområden redovisas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0