Nyårsnatten

Inledde det nya året med en uppfriskande promenad på 2,5 timme. Anledningen stavas o-f-l-y-t. Jag och nattrafik är liksom inte meant to be. Lyckades missa första nattbussen (i förorten åker vi buss!) med ungefär två sekunder, och den andra dök helt enkelt inte upp. Schyst. Eftersom jag är en så pragmatisk människa så beslutade jag mig för att traska hem, vilket givetvis var en dålig idé. Varje gång jag går hem, oavsett om det är från Söder, Danderyd eller Hässelby så går jag vilse, och varje gång så hamnar jag i Solna, där jag alltså inte bor. Att irra omkring i Solna är aldrig att rekommendera. Det är definitivt inte att rekommendera om du har tagit din jättetunna (men snygga) jacka eftersom du ”ändå inte ska vara ute så mycket” och dina nya (men snygga) skor eftersom du ”ändå inte ska gå så mycket”. I övrigt har nyår varit bättre än förväntat. Spenderade tolvslaget i goda vänners lag, som sig bör, och återfann en gammal kärlek - bacardi breezer med melonsmak (mentalt är jag fjorton år). Jag fick ett nytt favoritord (kadaverlydnad) och tog 43 meningslösa bilder med min mobilkamera. Gott nytt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0